Melampau.

Assalamualaikum.


Kalau boleh aku nak patah balik masa aku kosong-kosong dulu. Masa aku tak tahu nangis tanpa dipaksa. Masa aku masih tak tahu erti penat, sakit hati, stress tu semua. Sekarang hidup aku serabut. Penuh dengan segala kekotoran dunia. Tahi betul.

Aku nak bebas. Taknak sakit jiwa macam nie. Sumpah stress. Kalau benda nie masih berlanjutan mungkin boleh mati gantung diri. Bak kata mak, ini dugaan. Disebabkan aku terlampau stress. Aku tanya balik mak aku. "Sampai bila? Penat tahu tak. Penat!!!" Mula air mata mengalir membasahi pipi. Cengeng tak bertempat. Rasa nak je aku minta mak aku tampar diri aku sampai sedar yang nie semua betul-betul dugaan.

Aku diam terus tuju ke bilik. Fikiran masih lagi serabut. Kadang-kadang fikir yang tuhan tak adil buat aku macam nie. Nauzubillah... Aku bukan niat apa-apa. Cuma stress melampau. Ampunkan aku Ya Allah.

Dan diri kembali tenang. Aku tuju meja belajar. Tangan aku pegang pen sebatang dan kertas ekonomi ada kat depan. Aku tenung kertas tu dan niat dalam hati. Moga segala yang dipelajari dapat dipergunakan dengan elok di esok hari. Aminn. Aku mula belajar lagi.

And then separuh jalan buat latihan aku check handphone. Tengok twitter. Tak jalan balik kerja aku. Memang kuat aura menatang nie. Aku tampar diri. Minta diri ini sedar esok hari besar buat diri ini. Dan tetiba mata aku keluar air dan aku makin stress.

Bagi aku biar sedih sendiri. Tapi bila ketawa biar kasar. Bagi dunia dihangusi cemburu. Biarkan.
zatieySAJA ♥ Official Blogspot ™ | copyright