Penat.

Bercakap perihal aku sampai mati pun takkan pernah habis. Ada saja cerita sana sini. Kadang kala aku sendiri tak sangka ramai jugak pembenci di muka bumi ini. Apa salah pun aku tak pernah nak ambil tahu. Aku penat bersekedudukan dengan cerita busuk keji yang setiap hari busuknya boleh membuatkan aku lemas.

Masalah bertimbun dan takkan pernah habisnya. Aku bukan manusia yang cool goyang kaki boleh settle masalah. Aku manusia yang hatinya penuh luka luka yang bernanah tunggu masa untuk menjadi busuk sebusuknya. Aku tak mintak untuk menjadi seperti ini tapi kun fayakun. Maka jadilah. Aku redha.

Diam aku tak bermakna aku kalah. Diam aku dengan mulut kau yang takkan pernah berhenti sampai mati menyebar cerita busuk keji. Hidangan hari hari yang mengenyangkan perut. Melawan sia sia cuma. Kerna manusia seperti kau yang takkan berhenti menyalak mengikut putaran paksi bumi.

Aku muak dengan nusia yang pura pura baik di mata dunia tapi hakikatnya dia nusia yang terpaling busuk jijik. Hidup aku diatur dengan cara sendiri bukan berpaksi pada mulut yang boleh tahan celaka milik kau yang berkudis hatinya sana sini.

Haih, sabar jelah.

zatieySAJA ♥ Official Blogspot ™ | copyright