Manusia bangsat.

Manusia asalnya kejam dan tidak berperikemanusiaan, yang menggariskan panduan terhadap tindak tanduk manusia itu akal dan ilmu pengetahuan.

Kebinatangan dalam diri akan keluar bila diasak dengan sesuatu yang celaka. Ya, amat celaka. Terutamanya dengan jenis penetap yang tak pernah sedar dengan kehodohan dan kejijikan diri sendiri. Puihhh.

Sebangsat bangsat manusia di dunia bagi aku kau lah yang paling busuk dan hanyir. Aku jijik dengan jenis macam nie. Kalau boleh nak saja aku curahkan etanol, formalin, fenol, antikogulan dan glicerin satu badan kau bagi hilang segala busuk tapi tidak bisa. Bau tu tetap ada sampai boleh meretakkan tulang hidung aku.

Mula dengan perasaan yang aku rasa kurang enak dan sekarang bertukar menjadi satu perasaan basi. Busuk yang amat sampai aku sendiri tak dapat nak bertahan lagi. Lalu kebinatangan dalam diri keluar tanpa dipaksa.

Aku cuba sampaikan dalam ayat tersurat tapi susah juga aku nak tafsirkan maka terjadi juga dalam tersirat. Payah sebab surat atau sirat manusia busuk tu takkan pernah faham. Bangang abadi.

Hmm.

Kalau kawan dengan kekasih mana kau lebih utamakan?
Maaf, aku pilih kawan. Kalau kawan dengan suami baru aku pilih suami.

Kalau kau pilih jantan. Aku pilih kau sebagai musuh abadi.

zatieySAJA ♥ Official Blogspot ™ | copyright