Perempuan jahat.

Sebetulnya aku pohon maaf jika dianggap bermain dengan hati kalian. Aku sudah terbiasa dilabel sebagai perempuan jahat. Memang pengakhiran segala cerita yang dicoretkan aku memang diberi tugas untuk memegang watak sebagai perempuan jahat. Sudah menjadi sebati dengan diri. Mungkin. Segala sifat mulia cuba aku tonjolkan tapi pengakhirannya tetap sama. Jahat.

Mungkin kalian tetap dengan pendirian untuk melabelkan diri aku sebagai perempuan jahat. Ya, kalian boleh teruskan tapi satu peringatan yang selama ini aku sudah ingatkan. Aku akan jadi baik bila kalian baik dengan aku. Dan aku boleh bertukar jahat kalau kalian jahat sama aku. So? Salahkan diri sendiri. Tak perlu tuding jari lagi.

Mungkin kalian tak faham. Dan aku sendiri tak faham. Cuba perluaskan otak yang masih berfungsi dengan jayanya. Dan yang aku jumpa hanya satu jawapan. Semua manusia punya masalah hati.

Penyakit hati apakah yang sedang dialami?
Dengki. Iri hati.
zatieySAJA ♥ Official Blogspot ™ | copyright