Perempuan tak boleh lembik.

Lagu Opick dimainkan. Rasa insaf menyelubungi. Ya Allah, kerdilnya aku. Banyaknya khilaf ku. Nak hidup dalam keberkatan tapi apa usaha? Sia-sia.

Sini bukan nak tunjuk rasa insaf. Sini hanya untuk menyatakan apa yang terlintas. Kadang-kadang sebentar je. Lepas tu buat balik. Manusia. Selagi tiada balasan selagi tu akan buat.

Hidup tanpa pembenci agak-agak ada tak? Kalau boleh aku nak sangat macam tu. Takde rasa susah hati. Pergi mana-mana confirm boleh jalan ala-ala ratu cantik tapi sayang semua nie hanya kalau. Buat baik ada pembenci. Buat jahat lagilah dibenci. Di mata pembenci semua nampak hodoh. Tiada sedikit terselit rasa comel. Aih, *geleng-geleng kepala*

Malaslah nak cakap pasal nie. Sedihhhhhhhhhhhhh!

Sekarang nak cakap pasal perempuan. Aku perempuan. Kawan aku perempuan. Kau pun mungkin perempuan.

Tiada lagi pembaziran air mata.
Jadi perempuan tak boleh lembik. Senang kena tindas. Seriously, aku benci perempuan lembik. Gaduh dengan boyfriend nangis. Agak-agak dia nangis tak untuk kau? Dia susah hati tak macam kau? Kalau dia betul-betul sayang kau dia takkan buat kau nangis. Dia takkan buat kau sakit hati. Kalau pasal jeleous tak payah sampai nangis-nangis. Dah tahukan jeleous tu tanda sayang tapi kalau dia betul-betul lelaki yang baik takdenya dia nak pergi menggatal dengan perempuan lain. Takdenya dia layan perempuan yang nak menggatal dengan dia.

Aku cakap serupa keling. Lantaklah.

Prinsip aku senang. Perempuan tak boleh lembik. Tak boleh tunjuk kelemahan depan lelaki. Nanti dia pijak boleh sampai lunyai. Kau nak ke? Aku double triple taknak.


Aku tahu ada yang fikir, cakap memang senang tapi yang menghadapinya je yang tahu macam mana rasanya. Lek arh weh, aku pun ada boyfriend. Berkasih-sayang jugak. Gaduh-gaduh jugak Aku pun pernah jugak nangis tapi bila fikir balik memang bodoh. Pengalaman bagi aku pengajaran. Belajar dari kesilapan. 

Sekarang aku takde lagi macam tu. Takde lagi nangis. Keras hati, keras kepala. Nak jaga hati orang pun dah malas. Mana taknya penat kot jaga hati orang dulu-dulu. Biar orang anggap aku jahat. Tak kisah. Biar di mata orang je aku jahat. Jangan pada Allah. 


zatieySAJA ♥ Official Blogspot ™ | copyright