Kerinduan.

I keep myself busy with things to do, but everytime I pause..I still think of you.

Bila mana aku bergelak gembira kau hadir dengan tiba-tiba. Hilang gelak tawa. Bila difikirkan alangkah bahagianya bila mana aku sedang bergembira kau turut sama disisi.

Di sini aku ingin khabarkan rindu. Rindu yang tak kesampaian. Hubungan jarak jauh seksa. Serius. Kau jauh di mata. Aku seksa. Bukan apa, bila mana mata ini terpandang pasangan yang sedang bahagia menjalani kehidupan perasaan cemburu bertandang tanpa diundang. Kejam sungguh. Aku cuba kawal emosi tapi realiti jelas terbukti. Mata menyilau melihat mereka bermesra. Bahagianya. tapi lagi bahagia lagi kalau itu kau dan aku.


I was smiling yesterday, I am smiling today and I will smile tomorrow.
Simply because life is too short to cry for anything.
Sesungguhnya hati ini hanya untuk kau. Hati ini terpaut pada diri yang sehebat kau. Jauh dari sudut fikiran, terasa diri ini bodoh sekali. Bila mana teringat ayat kau, aku juga terfikir. Kau bukannya sekacak Zayn Malik, tak juga tough macam Aaron Aziz tapi hati ini tetap mahukan kau. Sumpah apakah ini sampai aku sendiri tak dapat nak kenal pasti. Adakah ini mimpi? Adakah ini igauan? Arggghhhh, yang pasti aku tetap terfikirkan diri kau.

Kejamnya cinta. Sampai begini sekali dihukum. Aku tak minta mahupun pinta. Aku hanya mahukan kebahagiaan yang mungkin boleh kekal abadi. Penat untuk berseksa, penat untuk derita.

Aku juga mahukan kau sebagai pengkongsi suka dan duka, pendengar rintihan serta rungutan yang tak henti-henti dari mulut ini. Segala caci maki yang tak dapat aku lemparkan pada insan yang amat aku benci. Kejam kan aku. Memaksa kau untuk jadi mangsa. Mulianya bila kau sanggup lakukan semua itu.

Dan kini aku hanya menanti kehadiran kau untuk menjemput aku membina segala impian yang dirancang. insyaAllah segalanya akan direalisasikan. Segala doa akan ku tadahkan agar ia menjadi. InsyaAllah.
zatieySAJA ♥ Official Blogspot ™ | copyright