Hati busuk takkan wangi.

Aku tak tahu kenapa sejak kebelakangan nie aku tak senang duduk.
Menggila semacam. Rasa rompong.
Aku cuba hidup macam biasa. Keluar lepak dengan cousin.
Fizikalnya aku happy. Gelak tak ingat dunia.
Tapi rohani aku? Kosong. Tiada langsung warna warni.

Dan sekarang aku terus cuba maju ke hadapan.
Tapi setiap kali aku melangkah, ada saja yang tidak kena.
Ada yang cuba menjadi penghalang kejayaan aku.
Cemburu, dengki, sudah sebati dalam diri.
Aku tidak faham jenis manusia yang busuk hati nie.
Tiada kehidupan yang serba lengkap mungkin.

Diri ini makin manja. Bila ada yang tak kena, senang cengeng.
Kadang-kadang rasa nak hantuk diri kat dinding sampai hancur.
Penat jadi diri macam nie. Sikit-sikit nak terasa.

Harini diri menggila semacam.
Buat semua benda tak kena. Diri mudah naik hantu.
Tetiba rasa nak menjerit macam betul-betul kena rasuk hantu.
Tolong faham bukan semua benda aku perlu buat.
Aku bukan sorang je yang ada dalam dunia nie.
Kalau tiap hari macam nie lebih baik aku......
Malas nak habiskan ayat. Itu doa. Aku taknak.

Aku punya hati dan perasaan walaupun kadang-kadang macam heartless.
Aku punya prinsip dan matlamat yang aku perlu laksanakan.
Kalau kau tak boleh tengok aku senang, lebih baik terjun lubang tahi sebab kau memang kaum sejenis.
Aku malas nak gaduh benda bodoh. Aku bukan lagi budak.
Aku tak perlu diajar bila berdepan dengan orang yang memang kurang ajar.
Aku tak perlu tunduk hormat dekat orang yang tak tahu makna hormat.
Aku tak perlu semua tu. Tak perlu.

Aku cukup penat type benda yang tak masuk akal nie.
So, aku chioww.
zatieySAJA ♥ Official Blogspot ™ | copyright