Gila (stress)

Keadaan memaksa aku mengupdate blog dalam keadaan yang amat menyerabutkan.
Diri ini terasa sangat serabut sampai segala benda nampak tak sempurna.
Betulkan duduk dah berapa ratus kali pun masih rasa tidak selesa.
Kenapa? Mengapa? Aku sendiri tiada jawapan untuk itu.
Ketika ini aku hanya mampu menaip entry tanpa menggunakan pemikiran yang waras.
Mungkin entry kali ini membuktikan aku akan gila ataupun memang sudah gila.

Selekeh aku tetap ada yang sayang.
Dan dalam masa ini juga aku masih lagi tidak mandi.
Hanya sekali mandi untuk harini. Itupun pagi tadi.
Betapa malasnya diri ini untuk bergerak ke dunia sejuk.
Sampai boleh bagi aku angan-angan indah ketika di dalamnya.
Apa nak jadi nie? Jadilah apa-apa pun.
Ini lagi membuktikan yang aku lagi gila.

Dan saat ini juga aku hanya mampu menghadap menatang gergasi 14 inci 
yang terbentang depan biji mata aku.
Dia punya aura sangat tinggi. Mungkin infiniti.
Setiap kali melangkah ke kamar beradu, 
aku hanya tertarik dengan gergasi nie.
Buku di tepi memanggil manja tidak aku endahkan.
Jelingan sebelah mata pun tidak.
Ini menunjukkan aku memang betul-betul gila.


Tiada kesedaran dalam diri ini.
Mana pergi semangat aku nie?
Balik rehat? Or bercuti sepanjang hayat?
Jangan kau macam-macam.
Aku memang sedang menggila.

Ini makin terbukti yang aku memang gila
Untuk setiap yang perasaan perubahan aku ini,
mohon jangan hantar aku ke hospital bahagia.
Tapi cuba untuk bahagiakan aku
Kerna aku bukan gila yang perlu di kasi ubat gila.
Cuma aku mahukan sedikit semangat semula.
Semangat aku dicuri. Siapa curi?
Baik mengaku sebelum aku maki diri.
Memang sah gila.

Jangan layan entry gila nie.
Aku dah cakap aku type tanpa waras.
Ini mungkin otak mengecut sebab terhidu bau busuk ketiak.
Aih, apa nak jadi. Memang gila.
Sudah-sudahlah aku mengarut kat sini.
Cuba paksa diri untuk terima nikah sang buku yang melamar mulai tadi.
"Aku terima nikahnya untuk sementara waktu dengan mas kahwin 4 flat tunai."
Fuhh, selamat diijabkabulkan. Selamat tinggal iskandar untuk sementara waktu.
Nanti bila masa tiba akan aku kahwin dengan kau pula.
Bye sayang. Bye jiwa. Bye nyawa.
Argghhhh! memang gila.

zatieySAJA ♥ Official Blogspot ™ | copyright