Perempuan.

Perempuan.
Banyak ragam.
Perangai sorang sorang tak boleh nak diduga.
Aku pun perempuan.
Aku sendiri tak dapat nak duga perangai sendiri.

Perempuan ramai yang dilabel gedik.
Dah memang sifat. Nak buat macam mana.
Kau tak perlu label orang lain gedik.
Kau perempuan sama gedik.
Tak payah nak sangkal.
Dah takde telur buat cara takde telur.
Syukur sikit jadi perempuan.

Perempuan. Bohsia.
Apa beza ya?
Bohsia memang dari kalangan perempuan.
Tapi tak semua perempuan tu bohsia.
Jual body sana sini bukan kegemaran aku.
Aku jijik benda macam nie.
Kau ingat bf kau tu nanti jadi laki kau ke?
Kau ingat kau serah body bf kau nak tanggung segala jilat milat dia kat tubuh kau tu ke? Bangan jangan bangang abadi.
Aku naik geli.

Aku dalam kalangan sosial tapi tak telan kodi.
Aku sosial dikelilingi lelaki sebab aku rasa dorang lebih memahami.
Perempuan cerewet aku sendiri pun sama naik.
Tapi aku cuba ubah belajar cara otak lelaki berfikir.
Rasa macam heaven gila.
Tak perlu serabut otak jadi maha celaka.

Orang cakap aku lembut. Aku gelak macam setan.
Bukan apa bila aku cerita dekat laki aku dia gelak kalah setan.
Dia tahu macam mana perangai aku.
Aku iras iras jantan. Luaran je ayu feminin.
Kahkahkah. Ini sangat lawak.

Apa nie? Makin mengarut.

Kembali ke pangkal jalan.

Aku perempuan.
Dan masih kekal perempuan.

Cita cita aku sekarang nak kahwin lepas habis belajar.
Yeah setahun lebih je lagi.

Ehem ehem.
Will you marry me sayang?

zatieySAJA ♥ Official Blogspot ™ | copyright