Mimpi.

Daerah mimpi yang begitu luas aku jelajahi sampai aku sendiri tak mengerti. Tak sempat aku renangi hingga hujung mimpi.

Knock knock knock. 

Bunyi ketukan pintu menerjah masuk ke dalam mimpi yang aku sendiri tidak mengerti. Buka mata dan sedar aku berjaya berada di realiti. Buka pintu dengan mata yang masih lagi berat untuk aku celik luas memandang realiti. Mungkin tidak bersedia lagi.

Tetiba kedengaran suara kasar yang mengatakan bangun, solat. Terus aku menuju ke bilik air membasuh muka dan tetiba terhenti sebentar. Masih lagi menerawang dalam dimensi minda yang polos. Apa mimpi aku tadi? Pelik, di mana aku berada tadi? Masih lagi ada sehingga sekarang.

Yang kelihatan hanya ruang kosong yang gelap sehingga aku cuba menggapai cahaya. Aku pelik dan masih lagi pelik. Apa mimpi itu? Ngeri, Indah tidak bisa aku ertikan.

Arggghhh, tidak perlu aku fikirkan lagi. Itu hanya mimpi. Manusia hanya suka bermimpi dari menghadap realiti kerna realiti tak seindah mimpi/imaginasi. Mimpi hanya untuk menutup segala ruang-ruang lompong realiti yang manusia tidak sanggup untuk hadapi.

Lebih rela aku tidur tanpa mimpi kerna tiada tanda tanya dalam benak otak ini.


zatieySAJA ♥ Official Blogspot ™ | copyright