Saka Cinta.

Man-U Chelsea punya angkara, kecoh satu dunia.
Mujurlah tiada perang saudara.
Tahniah Man-U. Gua tak sokong mana-mana. (HAHA)

Tutup cerita bola.

Kau pernah rasa tak sengsara yang kau rasa tiada pengakhirannya?
Yang kau rasa kau patut mati mungkin lepas tu semua akan tenang.

Dan kau pernah fikir tak cara mati kau tu macam mana?
Sudah pasti bunuh diri. Tapi cara macam mana?
Terjun bangunan?
Gantung diri?
Terjun laut?
Duduk tengah jalan tunggu kereta langgar?
Telan pil tidur sampai overdose?
Macam mana? Kasi tahu sini.

Apa yang aku cakapkan sekarang aku pernah rasa.
Cara mati yang aku katakan sekarang aku pernah rancang.
Ini semua gara-gara CINTA. Punah ranah otak manusia sebab CINTA.

Sejahat mana pun pemikiran aku, tapi aku tak pernah nak buat. Cuma rancang. Saat cinta bermaharajalela, aku menangis, meraung macam orang gila. Aura cinta hebat. Sebab tu aku tak terkejut kalau ada orang sanggup gadai maruah sebab cinta. Sebab tu aku tak terperanjat orang bunuh diri sebab cinta. Kalau dulu sebelum bercinta aku memang terkejut, terperanjat. Sumpah seranah, caci maki semua sembur kat orang yang bercinta. Tapi tuhan maha adil, Dia bagi aku pula rasa macam mana cinta.

Bila cinta membutakan mata,
Benda buruk nampak baru.
Benda hitam nampak putih.
Benda kotor nampak bersih.

Bagi aku cinta ibarat saka. Ya, SAKA CINTA.
zatieySAJA ♥ Official Blogspot ™ | copyright